måndag 20 december 2010

Bidrag till "Kreativa Hörnan" : )

Vad härligt det är med alla fina bidrag som redan kommit in!

Jag njuter verkligen av varenda ett!

Alla är så helt olika - och lika intressanta!

Jag fick till och med ett telefonsamtal från en av mina pärlvänner och hon hoppas hitta lite tips och inspiration från dessa inskickade bilder - för att ta i tu med sin egen pärlplats - och det är ju inte helt oävet om det kommer upp lite idéer som man kan ha nytta av...


//kram Cat


PS: Fortsätt skicka in dina bidrag - alldeles oavsett om det är det mest kaotiska skapar-paradis eller neurotiskt välsorterade och välorganiserade pärl-arbetsplats som finns på jordens yta...

Jag lider av båda dessa varianter - samtidigt!

Både svindlande kreativt och omtumlande...

- Särskilt när den lilla sonen också skall pärla - igår skulle han göra Änglar (jag får hjälpa honom lite med tängerna - han är 5,5 år) och han vill förstås att allt skall fram och verkligen dyker både ner i och in i pärlhögar och lådor så det står härliga till... Ibland är det nästan lite "svenska kocken" över det hela (han från Muppet show).

Pärlor & prylar flyger hit och dit (nåja, nästan... ;)


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Idag var det halsband av alla udda lampwork-pärlor han kunde hitta - och han var väldigt bekymrad: Han ville sälja sina halsband i webb-shopen www.Ziddharta.se men han visste inte hur han skulle växla...

(Han har precis börjat med veckopeng och handlar nu själv små leksaker i affären och betalar själv, och har förstått att man får växel tillbaka... :)

Jag försökte förklara att man nog inte behövde bekymra sig om det - det är ju numera trådlös överföring via banken på internet som gäller... och vi får väl se - om han nu gör något som han vill sälja så får jag väl lägga upp det i shoppen...

Kanske jag får kalla det Marios hörna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar