måndag 20 december 2010

Pärlor ute & Pärlor inne!

Vilka helt underbara sommardagar det varit! :)
Men ärligt - det finns inget "dåligt" väder heller...

Om det regnar brukar jag säga:
"Härligt! Perfekt väder att pärla - och man får sitta inne utan dåligt samvete! *hehe*

Men - om det är soligt tar jag med mig pärlorna ut!



Att både få vackert solbrända armar och ben - njuta av den vackra naturen - och då vara mitt i flödande solljus, det är sann livskvalitet!




Lägger man till meditativt skapande, med nål, tråd, pärlor (och kanske paljetter) och - varför inte? en god ljudbok i öronen (när man vill få ett avbrott från det underbart lugna susandet i säven!) - så är lyckan komplett!

Det behövs inte så mycket för att få några sköna timmar i solen.

Och - som i mitt fall med min härligt röda favorittröja - jag passade på att byta några paljetter som blivit urblekta i tvätten (de som satt på tröjan då jag köpte den) och passade på att reparera en söm som gått upp på ett ställe...



... Så har man simsalabim dessutom gjort lite nyttigt hushållsarbete...

Snacka om Win-Win-situation! :)


//kram Cat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar