måndag 20 december 2010

Tävlingbidrag: "Kreativa Hörnan" - CG

Hejsan Cat!

I en lägenhet med tre personer får man trixa och pussla om man ska få till det med en samlad pärlplats, som inte svämmar över av alla plastbunkar, glasskartonger och plastbackar man kan uppbringa. Jo, sådant har jag också, men som effektiva dammsamlare under sängen. Där finns det som inte är superaktuellt för tillfället + färdiga smycken av alla de slag.

Kaos är granne med Gud. Det var ur Kaos han skapade. Så är det här också. Vårt köksbord får agera arbetsbänk för både min man och mig. Han med sitt foto på ena sidan och jag med smyckehantverk (obs ordet) på andra sidan. Mitt på bordet håller papegojan till, med kökslampan som älskad sittpinne. Radion är oftast på och genom köksfönstret ser man hur rönnbären mognar och hur kajor och koltrastar huserar på gräsmattan nedanför.

Platsen allra närmast fönstret används också som fotoplats för smycken. Pärllådorna används då som byggstenar, för att få upp ytan. Sedan lägger jag på tyger och vita pappersark. Under bordet finn tre hurtsar på hjul, från Biltema.

Fiskelådor med pärlor, smyckedelar, tråd av alla de slag, stenar av alla former och arter fyller varje vrå av hurtsens lådor. Jag har ännu flera fiske-lådor på bordet, och andra som står på en stol vid sidan om (som inte syns) Och jag hittar och vet var jag har det mesta. Men jag får gräva länge... Men lådorna är genomskinliga, och det underlättar.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Hej igen Cat....

Apropå dina fina smidda ljusstakar....Lägg märke till mitt fina tångställ som står på köksbordet mot fönstret till. Det är egentligen en smidd ljusstake för värmeljus, som jag fått tag i på loppis för en tia.



Så här ser den ut på närmare håll:

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Det är det här jag älskar med kreativitet! Det ena ger det andra! :)

    Och viljen supersmart idé!

    Varför inte bygga om en smidesljusstake till verktygsställ!!!

    //kram Cat

    SvaraRadera
  2. Och det måste jag bara få tillägga:

    Jag tyckte - just då jag fick de första bilderna - att tängerna såg så himla snygg samlade ut, och reagerade på att det var så välorganiserade! :)

    //kram Cat

    SvaraRadera