måndag 20 december 2010

Tävlingbidrag: "Kreativa Hörnan" - PK

Min pyssel/pärlplats

Hej.

Här kommer några bilder på min något udda pärlplats.

Jag har nämligen semester och har tagit med material och jobbar på segelbåten.

Detta kräver både disciplin och organisation. Pärlorna och övriga materialet är packat i ikea-väskor (stora) som stuvas mycket väl när vi seglar.






Arbetsplatsen är sittbrunnen och jag har många som blir intresserade av vad jag håller på med. Har haft förmånen att sälja en del under resans gång.

Förr i tiden plockade man fram en bok och läste, men nu som sagt var har man hamnat i ”pärlträsket” och då finns det bara en sak att göra: SKAPA, SKAPA OCH ÅTER SKAPA!!

1 kommentar:

  1. Skepp & Hoj!!

    Jamen självklart! - här företas inga längre resor utan att ha med sig de älskade pärlorna - fattas bara! ;)

    Då blir man bara sur, puttrig och allmänt semester-ovänlig!

    Så för allas bästa så tar man med det som gör att ALLA semesterdagar blir kreativa, roliga och - om det värsta händer - dåligt väder är längre inget att muttra om...

    Och snacka om trippel win-win-situation: Semester & solbränna, härlig seglats på härligt spegelblankt vatten, massor av tid att skapa (samtidigt som man jobbar på solbrännan!) - dessutom folk som passerar revy, pärlsugna som ser det underbara som skapas och köper smycken...


    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

    Härliga strandpromenader - om alla båtar var laddade med pärlor och gnistrande vackra kreationer av pärlor!


    Köpa färsk fisk över relingen har jag gjort i Trondheim och det var både charmigt och pittoreskt - men skulle nog tro att köpa smycken och vackra ting skapade av pärlor smäller lite högre... :)


    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

    Vad härligt det är med alla fina bidrag som redan kommit in!

    Jag njuter verkligen av varenda ett!

    //kram Cat

    SvaraRadera