måndag 20 december 2010

Tävlingbidrag: "Kreativa Hörnan" - FR

Hejsan Ziddan!

Här kommer mitt bidrag till Tävlingen : )

Hur kommer mina Skapleser till?

Det kan vara vad som helst som utlöser lusten att skapa.
En lukt, en känsla, en färg, eller något jag sett ute i Naturen, eller ett Klädesplagg som såg naket" ut.



Det största arbetet kommer innan jag börjar plocka fram pärlorna - då har i huvudet en nästan färdig produkt och idèer om hur jag kan göra.



Om det inte går på det sätt jag först tänkt, som att jag inte har just den färgen/nyansen hemma vad jag kan ta istället osv.

1 timme till 2 dygn eller kanske en vecka tar det att komma fram till att plocka fram pärlor, mellandelar, Lås, Koppartråd - om jag ska göra nått i Luffarslöjd.



Sen tar det olika tid innan det är färdigt beroende på om jag pröva något som är nytt för mig eller om jag "bara" modenisera något jag gjort förut.

Men det är alltid lustfyllt med kärlek och ibland en gnutta frustration! ; )

2 kommentarer:

  1. Många små lådor och mellanväggar av kartong - att ta vad som finns och göra det bästa av det - det är faktiskt det allra smartaste!

    Och att gruppera olika saker i olika lådor, för att få en struktur, då hittar man ju alltid det man söker - man vet ju till och med i förväg VAR man skall söka, redan innan man börjar leta!

    //kram Cat

    SvaraRadera
  2. FR (genom Catrine Tangen):

    Oftast får nöden vara den som driver på lösningar som faktiskt funka;)
    Klart att jag oxå skulle vilja ha lite snyggare i mina boxar/kartonger som det har inkommit många bra exempel på, men jag satsa heller (just nu?) på Bra Pärlor och tillbehör.
    Pärlorna är ju skyddade för sol och damm vilket är det viktigaste.

    Jättekul o få en inblick hur olika man har det sorterat och upplagd, och hur andra Tänker nu kliar det i fingrana igen*ler*
    Gjorde en Ängel igår i koppar/silver men vill mera...

    SvaraRadera